xxx

Egészséges alternatívák

Figyelmébe ajánljuk egyes  alapanyagok, ételek és eljárási módok alternatíváit, melyek egészségesebb étkezést tesznek lehetővé, és sok esetben segítenek a túlsúlyosság csökkentését célzó étrend kialakításában is.

Kerülni kívánt alapanyagok, ételek és elkészítési módokHelyette javasolt alapanyagok, ételek és elkészítési módok
zöldfűszerek
cukor szárított vagy aszalt gyümölcsök
rántott húsok, zöldségek párolás; kevés zsiradékon vagy olajon történő sütés speciális bevonatú serpenyőben; agyagedényben történő sütés vagy párolás, sütőzacskók használata
sertés-, kacsa- és libazsír természetes kókuszzsír, olívaolaj
bőrös baromfihús bőr eltávolítása a sütés/főzés előtt
magas sótartalmú hentesipari termékek pl. gépsonkák házilag sütött kis zsírtartalmú húsok (pl. csirkemell, pulykamell) hűtve, szeletelve
fasírozott zsemlemorzsába forgatva zöldségekkel dúsított, alacsony zsirtartalmú darálthúsból készülő húsgolyók anélkül, hogy zsemlemorzsába forgatnánk a sütést megelőzően
tejes/tejszínes fagylaltok és jégkrémek fagyasztott gyümölcsből készülő jeges finomságok, minimális mennyiségű cukorral avgy anélkül
fagylalt tölcsérből fagylalt kis tálkából
kész gyümölcsjoghurtok natúr joghurt és friss, darabolt gyümölcs vagy fagyasztott gyümölcs
gyümölcslé friss gyümölcs vagy annak a leve
reggelizőpelyhek zabkása gyümölcsökkel
kész müzliszelet saját készítésű müzlis rudak taljes kiőrlésű gabonákkal, mandulával, mogyoróval és szárított gyümölcsökkel
sűrítés rántással sűrítés habarással
sűrítés rántással sűrítés pürésítéssel
tejföl joghurt, kefír
majonézes öntet, tartármártás zöldfűszeres joghurtos öntet
kész vajkrémek,  szendvicskrémek házi készítésű túrókrém, avokádókrém, cukkíni krém, padlizsánkrém stb.
tejszínes szószok paradicsomos, zöldfűszeres, zöldséges öntetek
vajkrémes sütemények zablisztes, gyümölcsös édesség; túró és gyümölcs alapú pohárkrémek
hagyományos pogácsák teljes kiőrlésű lisztből készülő zöldséges kosárkák, párnák
pörkölt zöldséges ragu

Tipp: Egyél lazacot!

A lazacfogyasztók jelentősen több kalóriát égetnek el, mint azok, akik a marhahúst részesítik előnyben, annak ellenére, hogy mindkét étel kalóriatartalma nagyjából megegyezik.

© 2015